W dniu 30 października 2024 r. w siedzibie Centrum Aktywności Lokalnej w Krośnie Odrzańskim, zorganizowaliśmy drugie z cyklu spotkań pod hasłem „Edukacja bez granic”.
Spotkaliśmy się, aby wesprzeć podmioty realizujące misję edukacyjną w budowaniu eksperckiej sieci wzajemnej współpracy.
Nasze działania wzmocniła obecność Pani Magdaleny Tokarskiej – Prezesa Fundacji na rzecz Collegium Polonicum. Jako ekspertka w zakresie budowania sieci wsparcia wśród lubuskich NGO oraz w zakresie umiejętności budowania lokalnych sieci wsparcia i partnerstw na linii JST – NGO – biznes, przekazała uczestnikom spotkania szereg ważnych, praktycznych informacji i wskazówek.
Uczestnicy spotkania, tj. przedstawiciele NGO, Urzędu Miasta i Gminy oraz spółdzielni socjalnych, seniorzy skupieni w Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Krośnie Odrzańskim oraz w kołach PTTK, z chęcią zadawali pytania i dzielili się swoimi doświadczeniami i osiągnięciami.
Był to więc czas owocnej, dwustronnej wymiany informacji i doświadczeń.
My również braliśmy aktywny udział w tej dyskusji, i wykorzystaliśmy ten czas na przekazanie informacji dotyczących profesjonalnej i darmowej oferty edukacyjnej on-line (bezpłatne, sprawdzone, przetestowane platformy edukacyjne w obszarze edukacji pozaformalnej i nieformalnej: PFR, Navoica, Akademia PARP, PFP), a także ofertę Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Zielonej Górze w obszarze wsparcia działań edukacyjnych.
Zaprezentowaliśmy również dodatkowe obszary oddziaływania edukacji pozaformalnej i nieformalnej w społecznościach lokalnych, m.in. zasady prowadzenia działalności nierejestrowej, a narzędzie potwierdzenia kwalifikacji nabytych w ramach edukacji pozaformalnej i nieformalnej, czyli Zintegrowany System Kwalifikacji.
Ponadto, uczestnikom spotkania przekazaliśmy bezpłatną publikację „Poradnik animatora Lifelong Learning w społecznościach lokalnych”, która – w myśl założeń projektowych, może być kierunkowskazem ułatwiającym i usprawniającym działania podejmowane w małych, lokalnych społecznościach.
Dziękujemy obecnym za ciekawą dyskusję.
I życzymy powodzenia w wykorzystywaniu wiedzy w praktyce.




