13 czerwca 2024 r. w Zielonej Górze Grape Town Hotel odbyła się Konferencja branżowa pt. „Wyzwania współczesnego HR”. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze we współpracy z Organizacją Pracodawców Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze.
Patronat nad wydarzeniem objął Marszałek Województwa Lubuskiego Pan Marcin Jabłoński oraz Wojewoda Lubuski Pan Marek Cebula, jak również Prezydent Miasta Zielona Góra Pan Marcin Pabierowski. Patronat instytucjonalny objął Uniwersytet Zielonogórski.
Konferencja stanowiła jedno z wydarzeń realizowanych w ramach projektu pt. „Umiejętności tworzą możliwości”, z inwestycji A3.1.1 KPO „Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie” realizowanego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze.
Głównym celem konferencji była prezentacja najbardziej aktualnych trendów i zjawisk na rynku pracy. W spotkaniu zagwarantowano udział wysokiej klasy specjalistów branżowych oraz pracodawców, a samo wydarzenie było okazją do integracji lubuskich przedsiębiorców, instytucji otoczenia biznesu, jednostek samorządowych, naukowych i oświatowych oraz partnerów społecznych i doradców zawodowych.
Konferencję otworzyła Pani Anna Urbaniak – dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Zielonej Górze oraz Pani Joanna Zielińska – Dyrektor Biura Organizacją Pracodawców Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze.. Przywitały one zgromadzonych gości i podkreśliły wagę i znaczenie inwestowania w kadry dla gospodarki regionu.
Na wstępie poruszone zostały zagadnienia związane z trendem #lazygirl i jego wpływem na świat HR oraz ze zmieniającymi się preferencjami pracowników. Zjawisko szczegółowo omówiła Pani Dorota Siedziniewska – Brzeźniak – z IDEA HR Group. Następnie Pani Arleta Chorąży – Dyrektor Departamentu Efektywności Zawodowej Pracowników w KGHM Polska Miedź S.A. przedstawiła rolę pracownika, jako „klienta wewnętrznego” w przedsiębiorstwie. Poinformowała czym jest nowoczesny HR oraz wskazała najważniejsze obszary rozwoju w zakresie kompetencji i zmian u pracodawców.
W dalszej części ramach panelu dyskusyjnego rozmówcy tj. Pani Klaudia Dolata – Wiceprezes Zarządu AUDIT HR Sp. z o.o., Pan Piotr Talarek – Managing Partner w StrategyWise Consulting oraz Pan Daniel Błaszczuk – HR Business Partner dyskutowali o problemach dzisiejszego systemu zarządzania, zagrożeniach demograficznych, trendach po-pandemicznych. Udzielali rad, co można zrobić na poszczególnych etapach i różnych szczeblach organizacji oraz firm, aby pozyskać pracowników i stworzyć im odpowiednie warunki do pracy. Dzielili się wskazówkami na wypracowanie najskuteczniejszych strategii dot. rekrutowania i zarządzania. Zwrócili również uwagę na zachodzące zmiany demograficzne oraz potrzebę adaptacji do zmian zarówno ze strony pracowników, jak i pracodawców.
Kolejny panel dyskusyjny dotyczył: Zależności pomiędzy HR, a zarządzaniem. Jak model zarządzania w przedsiębiorstwie może mieć wpływ na zatrudnienie, m.in. na przykładzie „Turkusowego zarządzania. Elementy networkingu w relacjach”. W dyskusji udział wzięli Pani Arleta Chorąży z KGHM Polska Miedź S.A., Pan Tomasz Iwaniec – Prezes zarządu w BMC Dolny Śląsk oraz Pan Krzysztof Skotnicki – Brand Strategist, współzałożyciel agencji brandingowej Kingslayer Studio oraz redaktor naczelny magazynu The ARQ.
Poruszono zagadnienia dotyczące m. in. potrzeby rozwijania umiejętności społecznych wśród kard, budowania Marki Pracodawcy, roli kampanii wizerunkowych opartych na tworzeniu historii. Podkreślono istotę budowania dobrych relacji i przyjaznej atmosfery wewnątrz organizacji oraz integracji pracowników wokół sensu i celu działalności swojej firmy.