Ułatwienia dostępu

Inicjatywy rozwijające doradztwo zawodowe - gogle VR

„Zawodowe” gogle VR lubuskich szkołach

Zapraszamy lubuskie szkoły na warsztaty zawodoznawcze z goglami VR.

(uczniowie VII i VIII klas szkół podstawowych oraz wszystkich klas szkół ponadpodstawowych)

Za pomocą gogli VR zobaczymy, jak wygląda codzienna praca w wybranym zawodzie, a także spróbujemy własnych sił w wykonywaniu związanych z nim czynności.

Do dyspozycji mamy:

45 filmów szkoleniowych, opowiadających o specyfice danej profesji i pozwalających obserwować wykonywane czynności w następujących zawodach:

  1. zawody medyczne: ratownik medyczny, fizjoterapeuta, urolog, pielęgniarka, radiolog, onkolog diagnosta,
  2. mechanik samochodowy: blacharz, lakiernik, mechanik wykonujący podstawowe czynności serwisowe,
  3. zawody związane z drewnem: cieśla, stolarz, dekarz,
  4. robotnik budowlany: wykonawca gładzi gipsowej, hydraulik, instalator / monter konstrukcji stalowych,
  5. pracownik drogowy: robotnik drogowy, operator maszyn drogowych, geodeta,
  6. branża informatyczna: kierownik projektu, programista, grafik,
  7. pracownik branży lotniczej: pilot, personel pokładowy, mechanik lotniczy, koordynator rejsu,
  8. kierowca: kierowca autobusu, kierowca autobusu miejskiego, kierowca samochodu ciężarowego,
  9. gastronomia i branża piekarska: kucharz, cukiernik, barman,
  10. służby mundurowe: strażak, policjant, funkcjonariusz straży granicznej,
  11. pracownik produkcyjny: stanowiska produkcyjne 3 firm,
  12. praca ze zwierzętami: weterynarz, groomer, behawiorysta,
  13. branża odnawialnych źródeł energii: inżynier materiałowy, operator maszyn i urządzeń, inżynier automatyk,
  14. zawody związane z koleją: maszynista, kierownik pociągu.

7 aplikacji szkoleniowych, dających możliwość wykonania kilku zadań (o różnym poziomie trudności), charakterystycznych dla danego zawodu.  Użytkownikowi towarzyszy wirtualny asystent, pomagający wykonać te czynności. Po wykonaniu zadania zdobywa się punkty oraz wiedzę na temat własnych predyspozycji w danym zawodzie. Dostępne są aplikacje szkoleniowe w następujących zawodach:

  • elektryk,
  • kowal artystyczny,
  • kosmetyczka,
  • mechanik / diagnostyk samochodowy,
  • operator urządzeń dźwigowo-transportowych,
  • operator sprzętu robót ziemno-drogowych,
  • spawacz 

W celu zgłoszenia Państwa szkoły do wizyt zachęcamy do kontaktu
na adres e-mail: wizytyzawodowe@wup.zgora.pl

Licencja do oprogramowania gogli została nam przekazana w ramach współpracy międzyregionalnej, przez Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie. Oprogramowanie powstało w ramach projektu pilotażowego pt. „Widzę siebie w tym zawodzie! Nowoczesne technologie w poradnictwie zawodowym”,  finansowanego ze środków Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

Ważne!!!

Aby warsztaty przebiegły sprawnie, prosimy o zapoznanie się z poniższymi warunkami organizacyjnymi:

  • Przygotowanie Sali. Warsztaty muszą odbywać się w jednej sali przez cały dzień. Sala powinna być dostępna na 30 minut przed rozpoczęciem warsztatów. Ze względu na specyfikę sprzętu, nie jesteśmy w stanie zmieniać sali co godzinę.
  • Podział na grupy. Grupy uczniów muszą liczyć od 12 do maksymalnie 16 uczniów.
  • Czas trwania. Całkowity czas trwania warsztatów dla jednej grupy to około 1 godziny zegarowej, w tym około 30 minut na wykonanie autotestu i 30 minut na oglądanie filmików VR.
  • Obecność opiekuna. Podczas całego trwania warsztatów musi być obecny opiekun grupy ze strony szkoły, w celu zapewnienia kwestii organizacyjnych i logistycznych.
  • Koordynator warsztatów ze strony szkoły. Prosimy o wskazanie jednej osoby do kontaktu ze strony szkoły, odpowiedzialnej za organizację warsztatów. Osoba ta będzie odpowiedzialna za wprowadzenie nas do szkoły, udostępnienie sali, zorganizowanie podziału uczniów na grupy, oraz stworzenie harmonogramu grup wchodzących kolejno na warsztaty.
  • Godzina rozpoczęcia warsztatów. Warsztaty rozpoczynamy od drugiej godziny lekcyjnej.

Dzięki takiej organizacji warsztaty przebiegną sprawnie, a uczniowie będą mogli w pełni skorzystać z oferowanej technologii VR.

Views: 7

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *